رئیس سازمان مالیاتی:مردم باید بدانند مالیات کجا هزینه می‌شود

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: باید سطح تمکین مردم را برای پرداخت مالیات افزایش دهیم و به مردم پاسخ دهیم که مالیات در کجا هزینه می‌شود.

به گزارش مشرق، سید محمد مهدی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در دومین همایش ملی امنیت اقتصادی اظهار کرد: جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم می‌کنم و از تمام افرادی که برای حفظ امنیت کشور تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی افزود: اگر از امنیت به عنوان شرط لازم برای حفظ ثبات یاد می‌کنیم باید تامین مالی امنیت را هم مد نظر داشته باشیم.

رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: سالهای سال بود که رهبری تاکید می کرد باید وابستگی ما به منابع نفتی کاهش پیدا کند .

سبحانیان با بیان اینکه مردم سوال می‌کنند چرا باید مالیات بدهیم وقتی نفت داریم؟ گفت: تورم یکی از مسائل اصلی کشور است و سالهاست که کشور درگیر آن است، دلیلش هم این است که به نفت وابسته هستیم و بودجه به نفت وابسته است.

وی ادامه داد: در ایران ۴۵ درصد از هزینه های کشور از مالیات تامین می شود اما در برخی از کشورها تمامی هزینه های کشور از مالیات تامین می شود و به درآمد نفتی تکیه نمی‌کنند.

رئیس سازمان مالیاتی کشور تصریح کرد: البته در یکی دو سال گذشته ۵۲ الی ۵۳ درصد درآمدهای کشور از مالیات تامین شده است.

سبحانیان گفت: باید سطح تمکین مردم را برای پرداخت مالیات افزایش دهیم و به مردم پاسخ دهیم که مالیات در کجا هزینه می‌شود؛ ما امسال این امکان را فراهم کردیم که مردم بتوانند انتخاب کنند مالیاتشان در کجا هزینه شود، به عنوان مثال برای پروژه های عمرانی هزینه شود یا شهرسازی.

وی گفت: در سال گذشته ۳۵۰ الی ۴۰۰ هزار نفر از مردم و کسبه و بازاریان در این طرح شرکت کردند و خودشان انتخاب کردند که مالیاتشان در کجا هزینه شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    1 0
    جالبه در ۴۵ سال از حکومت براساس عدل علی گذشته ولی اولین باریست که یه حرف حق درست حسابی میشنویم . تشکر
  • حمید IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    تنها این نیست، مردم باید بدانند میلیارد ها تومان سود خودرو ساز ها که خودروهای آشغال را بچند برابر قیمت می‌فروشند کجا می‌رود؟ مردم باید بدانند سود میلیارد ی از فروش بیمه شخص ثالث در حدود ۲۰ میلیون خودرو که سالیانه هر خودرو بطور متوسط ۳ میلیون تومان پرداخت می‌کند کجا می‌رود؟و ...خيلي درآمدهای مخفی دیگر
  • محمد IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    مالیات رو به عدالت نمی گیرن نگاه به هیچی نمی کنن فقط می گن بده کسی کارت خوان داشته تمام زندگی رو توی همون کارت خوان می کشیده قرض می کرده و ... اداره مالیات ایتا کد مردم رو اشتباه می زنه نامه می بری بعد از مدتی می بینی تغییر نکرده پیگیری می کنی یادمون رفته درست می کنیم باز هم همینطور و می بینی مالیاتی که برات بریدن جریمه خورده ، تأخیر خورده و ... یک مشت نادان و بی سواد رو نشوندن اونجا حرف هم حالیشون نیست . تمام خدماتت رو می بندن میگن بدهی مالیاتی داری . اینجوری و خیلی از مردم عادی از این دادن حتی یک ریال به دولت ناراضی هستن و خوردشون نشه
  • فردریک IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    مردم میدانند. مردم میدانند مالیات ها کجا ها خرج میشود دلارها کجا ها خرج میشود . مردم میدانند ولی نمیتوانند مانع شوند.
  • مردم IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    1 0
    ما فقط میدونیم اونجایی که باید خرج شود،نمیشود!!!!!!!
  • رضا IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    1 0
    خب معلومه به عنوان پاداش در جیب مدیران پرتلاش می رود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس